FANDOM

BioWare

Логотип компанії

BioWareканадська компанія, розробник програмного забезпечення, була створена 1995 року в місті Едмонтон (провінція Альберта) трьома медиками — Реєм Музикою, Грегом Зещуком та Августином Їпом. Основною продукцією є комп'ютерні ігри. На сьогодні вважається однією з провідних ігрових компаній, що спеціалізується на розробці CRPG. Саме BioWare є творцем ігор серії Mass Effect.

Історія Редагувати

Рей Музика, Грег Зещук та Августин Їп, випускники Альбертського університету створили компанію BioWare в грудні 1995 року, до того вони вже брали участь у створенні медичного програмного забезпечення. Їх перша гра вийшла 1996 року і називалась Shattered Steel розроблена для DOS. 1997 року Августин Їп, один із засновників, залишив колектив і повернувся до медичної практики. Перше визнання до компанії прийшло з виходом гри Baldur's Gate 1998 року. Ця гра поклала початок цілій серії ігор Baldur's Gate, що створювалась BioWare у співпраці з колегами із Black Isle Studios. Окрім цього компанія створила ще низку ігор, серед яких серії Newerwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic, Mass Effect, ігри Jade Empire, MDK2 та Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood. У листопаді 2005 року було оголошено про об'єднання BioWare і Pandemic Studios, проте обидві компанії зберегли всі свої бренди і назви. 13 березня 2006 року, BioWare відкриває нову студію в Остіні (штат Техас), а 2 березня 2009 року — ще одну студію в Монреалі (провінція Квебек). 11 жовтня 2007 року Electronic Arts за 860 млн. дол. купила компанію VG Holding Corp., яка управляла BioWare та Pandemic Studios. Після цього в червні 2009 року EA оголосила про реструктуризацію BioWare та компанії Mythic, внаслідок чого їх об'єднано в «групу студій RPG/MMO». При цьому структура самої BioWare залишилась незмінною. Головою нової групи став Рей Музика.

Ігри Редагувати

  • Shattered Steel (1996)
  • Baldur's Gate (1998)
  • Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast (1999)
  • MDK2 (2000)
  • Baldur's Gate II: Shadows of Amn (2000)
  • Baldur's Gate II: Throne of Bhaal (2001)
  • Neverwinter Nights (2002)
  • Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide (2003)
  • Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark (2003)
  • Neverwinter Nights: Kingmaker (2005)
  • Star Wars: Knights of the Old Republic («KotOR») (2003)
  • Jade Empire (2005)
  • Mass Effect (2008)
  • Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood (2008)
  • Mass Effect Galaxy (2009)
  • Dragon Age: Origins (2009)
  • Mass Effect 2 (2010)
  • Dragon Age II (2011)
  • Star Wars: The Old Republic (2011)
  • Mass Effect 3 (2012)
  • Dragon Age: Inquisition (2014)
  • Mass Effect: Andromeda (2016)

Ігрові рушії Редагувати

Bioware є автором Infinity Engine, який використовувався при розробці 2D комп'ютерних рольових ігор, заснованих на правилах Dungeons & Dragons. У числі таких ігор можна назвати серії baldur's Gate і Icewind Dale, гру Planescape Torment. Для своєї власної гри, Neverwinter Nights, Bioware розробила Aurora Engine. Цей движок став основою ще кількох комп'ютерних рольових ігор: серії Star Wars: Knights of the Old Republic (першу частину робила сама Bioware, другу зробили Obsidian. І хоча движок цієї серії називається Odyssey Engine, фактично це стара Aurora з поліпшеною системою рендеринга), «Відьмак» від польської студії CD Projekt (правда, за заявами самих розробників «Відьмака» на КРІ 2007, від движка Aurora в результаті мало що залишилося).

До складу Neverwinter Nights входили кілька утиліт, які дозволяли користувачам створювати власні пригоди, як одно користувацькі, так і багатокористувацькі. Ці утиліти, використовували Aurora Engine, були адаптовані до багатьох типів ігор. Кількість модулів, створених фанатами, величезна. Neverwinter Nights стали одним з перших прикладів ігор з численними доповненнями, доповнення регулярно випускаються фанатами і поширюваними через інтернет.

Odyssey Engine був розроблений для Xbox варіанти гри Star Wars: Knights of the Old Republic, яка спочатку базувалася на Aurora Engine. BioWare також розробила Eclipse Engine, який використаний в Dragon Age: Origins.

Після довгих років роботи з D&D-матеріалом за ліцензією, BioWare почала розробляти власні сеттинги. Першим кроком в цьому напрямку стала Jade Empire. Іншим - Mass Effect (для PC і Xbox360, відповідно). А вийшла 5 листопада 2009 року Dragon Age: Origins продовжує цю традицію.

Ігри сторонніх розробників, що використовують ігрові рушії BioWare Редагувати

  • Planescape Torment (1999)
  • Icewind Dale (2000)
  • Icewind Dale: Heart of Winter (2001)
  • Icewind Dale II (2002)
  • Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords (2004)
  • Neverwinter Nights 2 (2006)
  • The Witcher (2007)

Нагороди Редагувати

BioWare - щасливий володар численних нагород, пов'язаних з ігровою індустрією. Крім того, компанія отримала і нагороди, пов'язані виключно з бізнесом:

  • Топ-100 роботодавців Канади 2004 , 2005 , 2006 згідно журналу «maclean's»
  • Топ-100 роботодавців в Альберті 2005 року згідно газетам Calgary Herald і Edmonton Journal
  • Прибуток 100 - Найбільш швидкозростаючі канадські компанії 2005 (81-е місце)

Посилання Редагувати

Випадкова вікі